De bewuste consument weet al langer: lokaal je boodschappen doen is beter. Voor je portemonnee, de aarde én de boer. Sinds de boerenacties weten steeds meer mensen boerderijwinkels te vinden, zo merken ze ook bij Lekkerder bij de Boer. De app voor boerderijwinkels bij jou in de buurt, ontwikkeld door Vlissinger Thomas Siahaya, staat al de hele week op nummer 1 in hitlijsten van de App Store en Google Play. ,,Dit gaat door het dak!”
Lekkerder bij de Boer
Lekkerder bij de Boer is een platform dat boeren en consumenten samenbrengt en rechtstreeks kopen bij de boer makkelijker maakt. Het platform voor groente- en fruitstalletjes, versautomaten, melktaps, imkerijen, wijngaarden en andere verkooppunten ziet het aantal consumenten-accounts de afgelopen week explosief stijgen.
“Het gaat om duizenden accounts per dag”, bevestigt initiatiefnemer Thomas Siahaya. “Ook op social media zien we onze volgersaantallen met meer dan 1.500 per dag omhoog schieten.”
Productieketen van boer naar consument verkorten
Lekkerder bij de Boer heeft als droom de productieketen van boer naar consument te verkorten. Om van kopen bij de boer de normaalste zaak van Nederland te maken. Op social media krijgt de app deze week veel sympathie omdat je door rechtstreeks bij de boer te kopen, hen zo een hart onder de riem kunt steken.
Digitale wegwijzer naar boerderijwinkels
Ook boeren melden zich in grote getalen bij het platform aan. Siahaya: “Ook zij verkopen hun eigen producten rechtstreeks aan de consument via een stalletje of winkel(tje) op het eigen erf. Voor de boer vaak een flinke uitdaging om gevonden te worden door de consument. Dat is waar Lekkerder bij de Boer voor zorgt. Wij zijn voor de boer de ultieme marketing tool en voor de consument de online marktplaats van en digitale wegwijzer naar echt verse producten van de boer. Kort gezegd verbinden wij met ons platform boer en burger.” Eigenaren van boerderijverkooppunten kunnen zich gratis aanmelden.
“Ruim 1.000 hadden dat al gedaan, maar sinds de groeiende sympathie voor boeren zien we een versnelde toename van tientallen boerderijverkooppunten per dag. We zijn nu over de 1.400 verkooppunten heen. Mensen krijgen meer begrip voor de situatie van de boeren en willen iets doen, iets bijdragen. Dat kan bijvoorbeeld door rechtstreeks bij de boer te kopen. Op lekkerder.nl vinden consumenten een overzicht van boerderijwinkels bij hen in de buurt.”
Bron: Lekkerder.nl