Op Lekkerder bij de Boer, het platform dat consumenten en lokale boeren verbindt, is onlangs het tweeduizendste boerderij verkooppunt aangemeld. Deze ontwikkeling illustreert het groeiende succes en de toewijding van het platform om lokale landbouw te stimuleren. En consumenten toegang te bieden tot verse, kwalitatieve en lokaal geproduceerde producten.
Het platform gelooft sterk in de autonomie en de stem van de boer in de voedselmarkt. Het is onze missie om ervoor te zorgen dat alle boeren, ongeacht grootte of locatie, de mogelijkheid hebben om hun producten rechtstreeks aan de consument te verkopen. Dit niet alleen om eerlijke inkomsten te garanderen; maar ook om de diversiteit en kwaliteit van de beschikbare producten te verhogen.
“Directe verkoop elimineert vele schakels in de voedselketen en zorgt voor transparantie en een eerlijke prijs voor zowel de boer als de consument,” benadrukt Thomas Siahaya, oprichter van Lekkerder bij de Boer. Zo zetten wij ons in voor een meer inclusieve en duurzame voedselketen, waarin elke boer een gelijke kans heeft om te floreren en de consument toegang heeft tot een rijk en divers aanbod van
producten.
Open verkoopplatform voor elke boer
Met Lekkerder bij de Boer creëren wij een open en inclusief platform, beschikbaar voor elke boer die rechtstreeks aan consumenten wil verkopen. Ze bieden een plek voor alle boeren en geven hen de mogelijkheid om zelf hun prijzen te bepalen, en daarmee een eerlijke en duurzame voedselproductie te waarborgen.
Profilering en zichtbaarheid
Naast het faciliteren van online verkoop, biedt Lekkerder bij de Boer boerderij verkooppunten ook de mogelijkheid tot profilering door middel van een eigen pagina op lekkerder.nl en de app. Dit omvat niet alleen contactmogelijkheden maar ook verwijzingen naar social media, websites, en webshops van de boeren zelf, waardoor consumenten een helder beeld krijgen van de diverse aanbieders en hun producten en de boeren hun bereik en zichtbaarheid kunnen vergroten.
Uitbreiding, ondersteuning en toekomstvisie
Bij Lekkerder bij de Boer zijn we continu in beweging, strevend naar uitbreiding en verbetering van het platform en hun diensten. “We verwachten dat binnen een half jaar tienduizenden producten door onze aangesloten boeren zijn aangeboden,” voorspelt Thomas Siahaya, onze oprichter. Maar ons streven gaat verder dan alleen het aanbieden van een verkoopplatform. Wij zijn momenteel samen met een gerenommeerde partner bezig met de ontwikkeling van een uitgebreid coaching- en ondersteuningsprogramma om, daar waar gewenst, boerderij verkooppunten verder te helpen.
We begrijpen dat niet elke boer ervaring heeft met het promoten van hun verkooppunt, zowel online als offline. Daarom zullen we specifieke ondersteuning bieden om hen hierin te begeleiden, aldus het platform Lekkerder bij de Boer. Het doel is om een omgeving te creëren, waarin boeren de kennis en de middelen hebben om te groeien en te floreren. Het is onze overtuiging dat door de combinatie van directe verkoop en gerichte ondersteuning, we een positieve en duurzame impact kunnen realiseren op de voedselconsumptie en -productie. Ze werken aan een toekomst waarin de connectie tussen consument en boer blijvend is versterkt. En waarin ook de diversiteit en kwaliteit in de voedselmarkt centraal staan.
Bron en beeld: Lekkerder bij de Boer