Kips, bekend van leverworst, vleeswaren en andere specialiteiten, voor een belangrijk deel van het assortiment over op 1 Ster van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Dit keurmerk houdt in dat er dierenwelzijnseisen worden gesteld aan de wijze waarop de leveranciers van vlees hun dieren houden en behandelen.
Germa Olthof, Brand Manager Kips, licht toe: “Het gaat om het kernassortiment van Kips, waaronder diverse soorten leverworst, patés en theeworst. Hiermee zetten we met Kips een belangrijke stap in de verduurzaming van het assortiment en wordt het voor de consument makkelijker om een verantwoorde keuze te maken op het gebied van vleeswaren.”
Nieuw design Kips
Rond dezelfde week ondergaat Kips een metamorfose. Het 105 jaar oude merk krijgt een nieuwe positionering, logo en een nieuw verpakkingsdesign. Olthof: “Al sinds 1910 maken we onze leverworst volgens origineel familierecept, met de beste ingrediënten. Dat blijft zo; de vertrouwde smaak wordt niet veranderd. We waren echter wel toe aan een nieuwe verpakking. Vertrouwde smaak in een nieuw jasje. De nieuwe verpakking gaat meer opvallen in het schap en sluit goed aan bij waar het merk al meer dan honderd jaar voor staat: kwaliteit, eerlijk, no-nonsense en vooral erg lekker.”
“Een en ander zal worden ondersteund met een brede merkcampagne die in het najaar van 2015 start op televisie, in print, outdoor en online, waarbij onze vrolijke en herkenbare tune op verrassende wijze een rol gaat spelen”, besluit Germa Olthof.
Meer informatie
Zwanenberg Food Group
Twentepoort 5
7609 RG Almelo
T.: +31 (0)88 0546000
E.: info@zwanenberg.nl
W.: www.zwanenberg.nl